Problemen met de website / Klachten
?1. Ik ben opgelicht, wat moet ik nu doen?
A

Stap 1. Contact opnemen

Neem contact op met de (ver)koper en probeer er samen uit te komen. Het is heel goed mogelijk dat er een misverstand in het spel is. In dat geval lost een telefoontje vaak erg veel op.

Stap 2. Data verzamelen

Probeer alle sporen na te lopen om zoveel mogelijk informatie van de verkoper achter te halen zoals IP-adres, E-mail, telefoon nummer, banknummer etc.

Stap 3. Contact ons

Neem contact op met Tweedemarkt.nl door op de link "contact tweedemarkt.nl" te klikken. Meld uw klacht en en alle beschikbare informatie van de verkoper.

Stap 4. Zeker opgelicht?

Hoe doe ik aangifte van oplichting?

Bel met de politie op 0900-8844 of ga naar het politiebureau.

De politie maakt een schriftelijke verklaring over oplichting en vraagt u deze te ondertekenen. Controleer of alles klopt en of de aangifte compleet is. Schiet u later nog iets te binnen over de oplichting? Dan kunt u dit alsnog melden. U ontvangt een kopie van de aangifte. Bewaar deze goed. U hebt deze nodig voor de verzekering.

Waarom is het belangrijk om aangifte te doen?

De politie kan dan proberen de dader op te sporen. Wordt de dader gepakt? Misschien heeft uw aangifte er voor gezorgd dat anderen niet het slachtoffer van een oplichter worden. Als u aangifte doet, kunt u de schade vergoed krijgen van uw verzekering. Of u kunt proberen de schade te verhalen op de dader. Aangifte kan u een gevoel van rechtvaardiging geven.

Meldpunt internetoplichting

Bent u opgelicht via internet, dan kunt u dat melden bij het meldpunt internetoplichting op politie.nl. Ook kunt u controleren of een internetverkoper bij de politie bekend staat als onbetrouwbaar. Alle meldingen van internetoplichtingen komen centraal bij de politie binnen. De deskundigen van het meldpunt analyseren de meldingen en leggen waar mogelijk verbanden. Na zorgvuldige controle bepalen ze of een opsporingsonderzoek wordt gestart. Deze beslissing nemen de deskundigen onder meer aan de hand van de hoogte van het schadebedrag en de omvang, het aantal gedupeerden van de zaak. Na het afronden van het onderzoek gaat het dossier naar de politie in de regio waar de verdachte (waarschijnlijk) woont. De lokale politie bepaalt vervolgens de eventuele vervolgstappen. Bij de bestrijding van internetoplichting werkt de politie nauw samen met publieke en private partijen. Politie, Openbaar Ministerie en bekende handelssites als Marktplaats vinden het belangrijk dat het vertrouwen in de handel via internet wordt beschermd, zodat consumenten op een plezierige manier en in goed vertrouwen met elkaar zaken kunnen blijven doen. Wat kan Slachtofferhulp Nederland voor u doen? Na uw aangifte geeft de politie uw contactgegevens door aan Slachtofferhulp Nederland. Een medewerker van Slachtofferhulp neemt contact met u op en legt uit wat hij of zij voor u kan betekenen. U kunt na de oplichting ook zelf met Slachtofferhulp Nederland contact opnemen voor informatie, advies of hulp. Hoe kunt u de kans op oplichting verkleinen?

Blijf alert

- Wees voorzichtig met uw persoonlijke gegevens. Berg ze zorgvuldig op. Geef nooit uw pincode af. Bedenk of de gegevens die u geeft ook voor het gevraagde doel nodig zijn of zullen worden gebruikt. - Let op als iemand u benadert zonder dat u daarom hebt gevraagd.

Blijf sceptisch en vraag uzelf hoe waarschijnlijk het is dat een onbekend iemand u iets wilt geven zonder daarvoor iets terug te willen hebben.

Laat u niet dwingen - Let op als iemand vasthoudend is en blijft aandringen. - Let op als iemand u dwingt snel een beslissing te maken. Neem bedenktijd. - Geef geen geld aan mensen die u niet kent.

Wees geïnformeerd

- Houd de media in de gaten. Zij geven informatie over oplichtingpraktijken bij u in de buurt. - Vertrouwt u het verhaal van iemand aan de deur niet? Doe dan navraag. Zoek het telefoonnummer van het bedrijf op en bel het bedrijf. Sluit de voordeur als u belt. - Informeer bij consumentenorganisaties naar uw rechten als consument.

Speel op zeker

- Kies voor samenwerking met gecertificeerde bedrijven. - Vraag offertes aan bij vergelijkbare bedrijven voor u tot een koop overgaat. - Wilt u werkzaamheden door een bedrijf laten verrichten? Vraag dan vooraf een schriftelijke prijsopgave op en leg vast welke werkzaamheden worden verricht. - Noteer belangrijke telefoonnummers om bijvoorbeeld uw bankpassen te blokkeren. - Bewaar aankoopbewijzen en controleer uw bankafschriften.
?2. Mijn account is geblokkeerd. Wat moet ik nu doen?
AIndien uw account geblokkeerd is betekent dat uw account komt in aanmerking voor controle(in strijd met de regels), u kunt contact opnemen met ons voor een uitleg waarom.
?3. Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn account te bevestigen. Wat nu?
ANeem aub gelijk contact op met ons. Wij lossen dit zo spoed mogelijk op.
?4. Ik kan niet meer inloggen. Wat nu?
AControleer uw wachtwoord nogmaals, probeer een andere browser of computer of probeer uw wachtwoord te resetten om op de knop "wachtwoord verloren" te drukken bij de login pagina. Als u nog problemen heeft met inloggen, neem contact op met ons.
Powered By HostCoral Cloud Web Hosting